Monday, December 7, 2009

kawen

weekend aritu aku g balik johor ngan family aku 2 keta.aku bawak satu grak ari sabtu ngan akak n abg ipar aku.mak bapak n adik aku da smpi sane ari kamis lagi.abg aku x ikut.dok umah.jaga kucing katenye.

bole tahan gak la penat nye grak sane.memerlukan mata terbuka dan fokus slame hampir 3 jam.tak bole leka kerana meter keta bermain sekitar angka 140 dan 150.lupa aku nk bagitau yg aku blk ni sbb sepupu aku kawen kat area skudai.taman pulai indah.umah di besa tu.kenduri pun agak besar2an gak la meskipun sebelah laki.siap ade cendol lg.dorg masak sendiri.siap sewakan umah sbijik utk sedara mara.pastu sewa lg umah depan untuk wat port masak memasak. khemah ade spuloh yg atap tirus dia ala2 aladin tu.yg penting kategori mahal la.

tukang masak spesel nye baru balik dari mesir ke dubai ke mana ntah.tp yg pasti negara arab la.uae kot.ah lupa aku.tp org melayu malaysia la.kalo tukang masak pn import tu da kategori kenduri besar melampau.bole aku join wat kenduri aku skali.selit2.kenduri nya ari ahad so ari sabtu tu aku lpak2 je la.tolong angkat ape2 yg patut.smpi pn da dekat kul 2.xsmpat g umah yg belah pompuan nye.aku pn bantai tdo jap.layan je tdo dlm air cond.mlm tu plak lepak jap kat danga bay.tgk remaja johor yg xtau nk tdo.ku 11 pn jam lg.jam dorg rosak ape.ade la bazar ala2 uptown n bdak2 keta yg show off keta dorg make up ala2 disco bergerak.

aku pekena tauhu bakar sket.podeh.tp sedap la.so trus ke ari ahad d ari kenduri.aku smpi kul 10 ke sbelas ntah.grak ngan family aku la.lepas makan amek power sket.aku trus amek tempat aku slaku team basuh pinggan.aku d tugaskan bahagian sisa makanan.task aku adelah clear kn sisa mkanan kat pinggan sebelum masuk kedalam periuk besar berisi air sabun.kira watak aku ni xde la penting sgt.tp kalo aku xde air sabun tu cepat la kotor gamaknye.tp kerja aku hanya bertahan beberapa jam je sbab aku amik keputusan untuk tdo kat umah singgah sbab nk simpan power drive balik umah ptg nye.

bersambung.......

No comments:

Post a Comment